Söndag

Jag längtar tillbaka till Mallorca... den underbara sandstranden. Jag har aldrig sett något liknande, helt vit och finkornig som mjöl, helt otroligt. En sen kväll så fick barnens farmor barnvakta lite så att jag och Erik kunde gå och bada. Det var kolsvart ute och så gott som fullmåne och helt stilla på vattnet. That´s what I call romantic!!!

Mitt fiiina halsband har kommit men jag har varken tagit kort på det eller ännu mindre laddat upp något så att jag kan visa. Det är så jävla snyggt, precis som jag ville ha det. Jag lär ju beställa fler saker därifrån, that´s for sure.

Igår var det städdag här på vägen. Därför packade jag och granne M in oss i bilen och åkte och shoppade lite istället. Mycket trevligare.

I fredags så var jag över till granne M och slöade och drack kaffe medan barnen lekte. Sen kom D och Erik hem och då skulle vi ta en fredagsöl. Jag drack en 50 cl, en 33 cl och sen en 25 cl och blev så gott som kabrakfull! Hur är det möjligt? I och för sig hade jag inte ätit så mycket, det kanske var därför? Jag tror det men det var inte speciellt roligt inte.

Nu har det börjat hända lite grejer här hemma igen. Igår så började Erik och D sätta upp foder runt dörrar och fönster och de fixade lite golvlister. Nu är de och shoppar ännu mer saker som de ska fixa med idag. Så skönt när det händer lite saker. Ikväll har jag och Erik bestämt att vi ska slipa och sätta upp renoveringstapet i köket så det kan målas där i veckan och efter det så kan vi ÄNTLIGEN sätta upp spisfläkten. Vi har faktiskt levt utan spisfläkt i snart 2 år. Det funkar ju men det är trevligare med en fläkt tycker jag. Efter det så ska vi ta tag i barnens rum. Idas rum fixar vi först och sen ska Filip äntligen få ett eget rum. Ska bli så skönt att fixa i ordning ordentligt!

Nu ska jag gå och städa i badrummet. Det behövs verkligen men jag har ingen lust...

Jag har precis läst ut en av mina böcker, de är så bra så jag skulle vilja sträckläsa dem. Jag håller på att avverka serien om kommisarie Harry Hole av Jo Nesbo, underbart bra och inte förutsägbara för fem öre. Eller jag tror att jag vet för det verkar så självklart men det är det inte och det är det som är så fantastiskt!

Nu badrum...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0