Är det kanske höst nu?

Jag tror det. Här om morgonen när jag skulle iväg till jobbet så skulle jag slänga en snabb blick på termometern för att se om jag möjligen skulle ta en tröja på mig... Jag fick en köldchock när siffrorna sjönk in i mitt medvetande.... 3,7 grader. Tack och lov plusgrader men jag trodde att jag skulle smälla av. Det sjuka var att senare på dagen stod jag på vår gård på jobbet och höll på att smälta bort för att solen gassade. Härligt, härligt.

Något annat som är/var härligt är vår supersemester vi hade på Mallorca, Alcudia! Sol, 30-35 grader varje dag förutom första dagen då det var lite molnigt, men det var fortfarande supervarmt. Vi gjorde absolut ingenting och de svåraste valen vi var tvungna att konfronteras med var vilken pool vi skulle ligga vid. Eller om vi skulle gå de futtiga meterna till stranden och ta ett havsdopp? Eller vad man skulle välja för smaskigt att lägga på tallriken under frukost-, lunch- och middagsbufféerna =) Jag är nöjd! Flygresorna fram och tillbaka gick hur bra som helst. Filip somnade direkt efter start båda gångerna och sov en timme. Jag är väldigt tacksam att det endast tar lite drygt tre timmar till Mallorca. Det är inte helt enkelt att flyga med en 1,5-åring som inte har en egen flygstol inte! Mycket spring i benen på de där små vill jag lova. Det ska bli intressant att se hur det blir att flyga i en helvetes massa timmar till Thailand i vinter. Filip fyller ju 2 strax efter att vi kommer hem därifrån och har således ingen egen flygstol på den resan heller... det blir säkert bra.

Hur är det på jobbet då? Jotack, bara bra... Det skulle vara ännu bättre om vi alla tre "fröknar" kunde vara där samtidigt någon gång också =) Det började med att A blev sjuk och var borta nästan en vecka. Hon jobbade en dag innan det var dags för mig att gå på min tvåveckors föräldraledighet. Jag kom tillbaka till jobbet förra torsdagen och idag, onsdag, är jag hemma och vabbar för Filip är sjuk. Jag är i och för sig också sjuk men det är bättre att vabba och det är ju inget fel i det för jag har ju ett sjukt barn.

Nu kom min darling hem från grannen och grannen är med. De kollar på matchen mellan Barca och Inter på internet och det skulle tydligen vara bättre mottagning här än där... Jag vet inte, det blir säkert bra.

Hemma i morgon med så får jag se på fredag hur landet ligger så att säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0