Underbara sommar!

Innan jag gick och la mig igår (alldeles för sent) så kände jag mig tvungen att kika efter vilken typ av väder morgondagen (läs idag) hade att bjuda på. Till min förvåning (och självklart förtjusning) såg jag att det väntades bli runt 20 grader varmt! Jag fick helt enkelt gå upp en kvart tidigare i morse för att hinna raka benen. Inte hade jag för avsikt att gömma mig i ett par långbyxor inte. Det tråkiga är ju bara att jag har suttit inomhus på utbildning hela dagen.

Det verkar vara en väldigt intressant utbildning, ICDP - det vägledande samspelet. Vi har pratat väldigt mycket och det blir verkligen till att rannsaka sig själv. Bara det här att fundera kring vem jag själv är, hur har jag blivit som jag är, vilka förebilder har jag haft i mitt liv, vem har betytt något för mig... Oj oj oj säger jag bara, riktigt djupa diskussioner har dagen bjudit på! Jag ser fram emot fortsättningen faktiskt.

Idag har vi ätit middag ute, då är det verkligen sommar på riktigt! Det är så underbart och jag blev så glad. Nu är det bara att invänta semestern!

Kommentarer
Postat av: Amelie

Den där utbildningen låter riktigt spännande! Och lärorik för att förstå ur barnens synvinkel hur viktigt det är med förebilder och att dem ger rätt typ av budskap... =)

2009-05-27 @ 14:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0