Haha...

Jag trodde inte att det hade gått 1 vecka och 4 dagar sen sist! Hoppsan, men hey, that´s life. Det har verkligen varit helt galet sen sist så jag har helt enkelt inte haft ro att skriva här.


Förra fredagen kom vår chef upp till vår avdelning och ville "prata" med en av mina kollegor. Vi behövde bara titta på varandra, min kollega och jag, för att veta båda två vad det handlade om. Jag har nog aldrig fått så akut ont i magen så snabbt någon gång och med tanke på hur jag mådde så vill jag inte tänka på hur min kollega kände. På måndagen hade vi fått veta att en förskola i kommunen skulle läggas ner, vilket såklart innebär att den personalen måste omplaceras, 19 personer handlade det om. Vi hade ingen aning om hur vi skulle påverkas eftersom man endast går efter LAS-listan i såna fall. Tyvärr hade min kollega inte varit anställd inom kommunen tillräckligt länge så efter hösten får vi inte ha henne kvar hos oss... Det känns verkligen för jävligt! Hon och jag kommer så sjukt bra överens och jag kommer att sakna henne som fan. Usch, jag blir arg och ledsen bara jag tänker på det.


Annars flyter väl allt på som det ska. Min lilla Ida har fyllt 4 år, stora tjejen! Filip stapplar fram mer och mer, snart går han nog på heltid och det är ju alltid trevligt. Jag trodde faktiskt att han skulle börja knata tidigare än Ida, men det verkar som att han kör på 14 månader han också, det kanske ligger i släkten? Jag har för mig att mamma har sagt att jag började gå ganska sent, skitsamma, det viktiga är att de bröjar gå nån gång.


Igår tittade jag och Erik på det allra SISTA avsnittet av Prison Break och jag har stört mig på slutet hela dagen idag... lite besviken faktiskt. Jag ska inte avslöja för mycket för jag vet inte om det är någon här som följer serien så jag är väl tyst. Men jag stör mig som fan i alla fall...


Snart natti natti, lite Lost först bara sen är jag redo för den sista arbetsdagen den här veckan, TJOHO!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0